Stránky

Klínovec 2020 pohledem Hrnce

Na smrky je kůrovec,
na koronu Klínovec.

Covidem 19 ohrožený Klínovec 2020 se ve finále uskutečnil a co je důležité, povedl se! Tak jsem to viděl já, i když už „jsem starý, velmi starý a cítím se takový řídký, jako protažený, jako máslo namazané na příliš velký krajíc chleba“.
4. června se Kaloni v rekordní sestavě 19-ti kusů rozjeli na Klínovec. Sice nám úplně nepřálo počasí, ale měli jsme poprvé lanovku! To jistě starší a tlustí ocenili.
Jelo se několika vozy, ale já, Zdenánek, nová akvizice Fána a Jirka Paleček jsme se ve čtvrtek ráno nalodili do nového TÝMOVÉHO vozu značky Fiat, o němž si chudák Paleček (nevím proč?) myslí že je jeho. Cesta přes půl republiky proběhla naprosto pohodově a po obědě jsme dorazili do ubytovacího zařízení Barborka vLoučné pod Klínovcem. Hned vedle obce Háj, kde jsme se ocitnout určitě nikdo nechtěl!

Není čas ztrácet čas, počasí jakž takž a tak vzhůru dolů. Sedmi kilometrové stoupání na začátek trailů nás krásně rozehřálo a naladilo na ostré sjezdy, klopenky, skoky a dropy. U vjezdu na Azur potkáváme déšť a Lukáše s jeho skupinkou bratranců, švagrů, kamarádů a co já vím koho ještě? Je čas vyrazit! Začínáme Azurem, modrý a nejlehčí trail. Dlouhý (10km), ale nudný a tak jsem ho já osobně jel jen jednou. Pod kopcem kupujeme permanentku a hurá sedačkou hore. Hurá na Rubín. Kratší, ale červený a tudíž těžší a hravější a rychlejší trail. Vše bylo tak krásné dokud mě sprostě nepředjel kapitán Sandál s tím že ho brzdím! Jsem asi už starej, nevadí, budu si užívat své nové kolo kterému jsem dal přezdívku dr.Grünstein! Prostě je to zběsilá bestie která mě čtrnáct dní před Klínovcem shodila a pošramotila žebra, ale brufen je kamarád a proto jsem se kamarádil. Já si vlastně léky zapomněl doma a taky mi Zdenánek něco, co nemělo tvar brufenu, ale viagry, ovšem v barvě bílé nabídnul! Mohl jsem tušit že to bude ocumlaná erektivní tableta a tak jsem jezdil na bolavá žebra, ale s ukázkovou erekcí!
Začíná pršet a tak pro dnešek končíme a razíme domů. 500 metrů a začíná poctivě chcát. Sjezd v proudech vody z hora i ze zdola dorážíme na Barborku a hurá do sprchy. Když vyleze Zdenánek a říká že neteče teplá, chci brečet! Je to vůl, zapomněl si odpustit a počkat na teplo! Já už jsem v pohodě, nespěchal jsem a užívám horkého vodopádu. Po půl hodině doráží Fána, že nás z kopce nestíhal a zabloudil. No do kopce jsme ho zase nestíhali mi!
Teplé radiátory obložíme mokrýma hadrama a kocháme se příjezdem dalších a dalších negrů. Sjíždějí se jak šváby na pivo a tak je čas narazit Krkonoše. Mám totiž v neděli narozeniny a tak jsem musel kamarády pohostit sudem. Večer se obešel bez jakýchkoli problémů (jen pivo trochu pěnilo) a tak jdeme spát a uvidíme jaké počasí si na nás Krušné Hory přichystají na druhý den.

Pátek je nečekaně polojasný a tak hurá do druhého dne. Jenže jsme dojeli jen na křižovatku Boží Dar / Klínovec a prší. Je nám krušně, ale dáme to. Rubín sjedeme v mlze a mrholení. Dole u lanovky je zase oblačno a i slunce vykouklo a tak je jasné že počasí bude nevyzpytatelné!
Někdo pronesl že opatrně zkusíme Barona a tak jedem. Je to černý trail a tak jedeme opatrně. Po prvním dokončení zjišťujeme, že je to úžasný trail se vším co má mít. Neuvěřitelnou rychlostí sjíždíme dolů, skáčeme lavice, přeletíme rock garden, na dropech backflip! Prostě trail letíme jak netapíři. Ať si někdo zkusí říkat, že jsme jeli pomalu, neskákali a nedávali dropy v plné palbě! Se zlou se potáže! A zase lanovkou nahoru. Výhledy jsou krásné. Pod námi downhillová lajna, Švábach, Ponko a Horejs u stánku s pivem a rumem, další kaloni vjíždějící znovu a znovu na traily a i to počasí se umoudřilo.
Pojedeme DH? Řekl někdo. Blbej nápad, ale jedeme! Začátek super, jeden skok kam by se vešla Tatra V3S jsme objeli, jeden drop slanili a pak už paráda. Až na rozcestí! Tam jsme se prostě posrali strachy. Já tedy stoprocentně. Koukám na pokračování které zlehka začíná schodama do pekla a pokračuje něčím nepopsatelným! Odjíždíme zbaběle po pašerácké cestě a bavíme se o tom, že být zdraví, mít sjezdová kola, být mladší a lepší počasí, tak to samozřejmě dáme taky! Tomáš a Vlasta jsou ale úchyláci a tak to dali komplet a tudíž klobou dolů!!!

Pátek jsme projezdili naprosto v pohodě a končili na 75-ti km! Na Barborku jsem já a Palečků Jirka dojeli za pět minut déšť a autem se vypravili do Vejmrd, tedy Vejprt na zaslouženou večeři a návštěvu vietnamské večerky. Jirka vaří, nebo peče či smaží (já tomu nerozumím) vajíčka s knedlíkem a posilněni se vrháme na poker o bovýsky. Krutá hra! Prohrávám první, nmám poker face! Jdeme spát, zítra má být nevlídno.

Sobota. Jak krásné je když do pekelného smradu z prdů které umí jenom pivo krakonoš se začne linout vůně smažených vajíček od šéfkuchaře Palečka!
I když od rána mrholí a je zataženo a je kosa jak na horách, nás to neodradí a valíme na výlety po okolí. Třeba do okolí městečka Přebuz v Krušných horách. Tam kromě nádherné horské přírody najdeme pozůstatky bývalých cínových dolů a zpracovatelských závodů z druhé světové války. Známe z televize, třeba ze seriálu Rapl. Davida Švába třeba překvapil po lese kráčející potápěč asi stejně tak jako nás překvapují jeho budíčky. Tentokrát projevy strýčka Adolfa a líbivé pochodové melodie píšťal a bubínků! Kpt. Sandál a DH Vlasta zase vyrazili do Jáchymova a okolí. Já a moji druhové sedáme na kola. Jsme drsní! Cesta na Boží Dar za Ježíškem začíná zimou a vodou, ale po návštěvě Červeného Vlka se mění v celkem slunečný den se zastávkama na pivo. Třeba v jeskyni na Ježíškově cestě, v hobitím domečku u Červené Jámy, nebo třeba v příšerném mini pivovaru Rýžovna! Cestu zpátky si pro jistotu zpestříme ještě jednou zastávkou u Vlka a přes reich do Barborky.
Odpoledne dochází sud a tak David vytahuje kartony lahváčů a sedí se zase do rána. No co, spát budeme až budeme staří!

Neděle, jedeme domů. Někdo uklízí, někdo ještě spí, někdo chce mermomocí ještě na kolo. Každopádně naše týmové vozidlo (ještě potřebujeme klubovnu) vyráží domů.
Jako vždy se akce opět povedla, jinak to asi neumíme!

Fotky z Klinovce
Sepsal: Hrneček

PS: jestli jsem na něco zapomněl tak si to nepamatuju, nebo se to nestalo :)